Zamek Neuschwanstein – Bawaria – Niemcy

Na święta pojechaliśmy szukać zimy i choć z obserwacji pogody nie wiele wskazywało na to, że ją znajdziemy, to jednak się udało. Pierwszy przystanek zrobilismy w Bawarii, żeby zobaczyć jeden z najpiekniejszych i najbardziej znanych zamków w Niemczech. I choć nie jestem jakąś ogromną fanką zamków, ten był na mojej liście do zobczenia już bardzo dawno i to właśnie zimą. Zapomniałam tylko, że prawdziwa biała zima, przychodzi nieco później niż pod koniec grudnia. Ale i tak mieliśmy szczęscie, bo znajomi byli tam tydzień wcześniej i o jakimkolwiek śniegu mogli tylko pomarzyć. Po prawie dziewięciu godzinach jazdy dotarlismy do celu. Widoki z góry były takie 🙂 ale zanim je ujrzelismy trochę minęło, poniżej kilka wskazówek dla tych którzy wybierają się do Neuschwanstein.

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-6

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-8

zamek-niemcy2

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-9

Jak się dostać do zamku Neuschwanstein?

Zarówno z PL jak i od nas z Holandii to całkiem spora wyprawa. My mielismy do pokonania prawie 800 kilometrów, czyli przy dobrych wiatrach, bez korków około 8,5 godziny drogi. Ale ta minęła nam na szczęście szybko. Pogoda sprzyjała ruch na drodze też. Po dotraciu do Schwangau udajemy się na parking. Normalnie kosztuje około 5 euro, ale my coś pokręciliśmy, wjechaliśmy przypadkowo jakąś uliczką pod zakaz i potem nie mogliśmy znaleść parkomatu. Poza tym spieszyliśmy się, bo słonko zachodziło, a droga na górę nie wyglądała na krótką. Akurat przechodząc obok przystanku, podjechał autobus, ale Marcel stwierdził, że zrobimy sobie spacer. Chyba nie zdawał sobie sprawy z jego długości, bo po 30 minutach, dyszał i sapał jak lokomotywa a do celu jeszcze był spory kawałek. Takie mamy widoki z tarasu widokowego pod zamkiem.

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-1

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-10

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-11

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-12

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-13

Skąd jest najlepszy widok na zamek?

Żeby jednak zobaczyć zamek w całej okazałości czeka nas jeszcze dodatkowo 15 minutowy spacer na most Marienbrücke. To tutaj powstaje większość “pocztówkowych ujęć”. Przybyliśmy dosłownie w ostaniej chwili. Zziajani, spoceni, bo cały czas popedzałam Marcela, żeby szedł szybciej :). No ale jest! Udało się, jesteśmy i mamy jeszcze jakieś resztki słonka w dolinie. Przepchałam się przez tłum Japończyków okupujacy most i robiacych sobie selfie (kurcze znowu zapomniałam sobie zrobić, no jakoś nie ma tego w moim systemie :)) i zaczynam się rozgladać za jakimś przejściem na górę po prawej stronie. Pamiętam ujęcia zamku od frontu, więc pytam napotkanego przewodnika, jak mogę się tam dostać. Niestety, podobno tylko kolejką linową Tegelberg ze Schwangau, która kosztuje 15 euro. Ojjj…no to źle się przygotowałam. Na kolejkę było już zdecydowanie za późno. Ale za to mamy piekny zachód słońca 🙂

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-1-2

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-14

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-16

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-17

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-19

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-20

Ciekawostki

Zamek został zbudowany przez szalonego króla bawarskiego Ludwika II. Nie jest jakiś bardzo stary, ma nie całe 150 lat. Budowany był przez kilkanaście lat – ma 35 km korytarzy i kilkaset stopni schodów. Jedwabne obicia na krzesła i fotele w zamku 200 mniszek haftowało przez siedem lat. Jest najczęściej odwiedzanym obiektem w Europie, zaraz po wieży Eiffla – rocznie odwiedza go ponad 1,3 miliona turystów. Wiele osób kojarzy zamek Neuschwanstein z kreskówek Disneya, bo pojawia się on przy wszystkich produkcjach tej wytwórni filmowej w czołówce. Stał się o także inspiracją dla bajkowych budowli Eurodisneylandu. Ale oryginał możemy zobaczyć właśnie w Niemczech na styku granic niemieckiej i austriackiej.

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-21

zamek-niemcy

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-23

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-26

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-24

zamek-w-niemczech-neuschwanstein-25

Przydatne informacje:

-zamek jest czynny zimą do 16:00, latem do 18:00, przy czym kasę biletową zamykają godzinę wcześniej

-bilet kosztuje 13 euro, dzieci i młodzież do lat 18 za darmo

-ważna informacja – w tym momencie trwa remont bramy głównej, która jest cała w rusztowaniu, nie wiem ile ten remont ma trwać, ale jeśli ktoś nastawia się na bajkowe fotki z punktu widokowego po wyjechaniu kolejką linową, to niech lepiej poczeka aż remont się skończy.

-wyjazd na punkt widokowy na zamek od frontu – tylko po wyjechaniu kolejką linową Tegelberg w Schwangau – koszt w dwie strony 15 euro

-wejście na zamek z parkingu w Schwangau ok 40 minut + 15 minut wejście na most widokowy

-podczas zwiedzania zamku jest całkowity zakaz robienia zdjęć

bawaria kiedy jechac, bawaria najpiekniejsze miejsca, ceny w bawari, ciekawe miejsca w bawarii, co zobaczyc w bawarii, ladne widoki bawaria

• Przepiękne,bajkowe widoki w zimowej scenerii:)

Mam pytanko,czy mogłabyś mi doradzić, jaki kupić obiektyw do nikona 3200?
    Chciałam kupić córce,a nie bardzo wiem, czym mam się sugerować przy zakupie?
    Wybór jest duży,ale chciałabym taki na początek jej” przygody z fotografowaniem”;))

• Wszystko zalezy od tego co lubi fotografować.
      Mozna sie zastanaowic nad ktoryms z tych:
      Nikkor AF-S 35/1.8 G
      Nikkor AF-S 50/1.8 G (bardziej do portretow)

Do D3200 potrzebujesz obiektywu z oznaczeniem AF-S (nikkor) aby dział auto focus. Twoje body nie ma silnika, więc musi go posiadać obiektyw.

• Dziękuję serdecznie za podpowiedż;))
        Właśnie miałam dylemat,bo pani w sklepie zadała mi to samo pytanie…;))
        Chciałam coś w miarę uniwersalnego,bo córka fotografuje wszystko,ale głównie
        to raczej przyrodę ,zwierzęta itp;
        Tak,więc chyba zdecydujemy się na ten pierwszy,co napisałaś.
        Mam nadzieję,że będzie to dobry wybór i córka będzie zadowolona:)))

• Jak zawsze przepiękne zdjęcia! Do Zamku jeszcze nie dotarłam, ale z pewnością kiedyś go odwiedzę. Generalnie marzy mi się cała Bawaria. Myślałam nawet, żeby pojechać tam na majówkę (jeszcze w 2016 r.), ale po sprawdzeniu pogody (deszcze) – wybór padł jednak na Poznań i jednodniową wizytę w Berlinie.

• Zamek Neuschwanstein to miejsce, które odkąd pamiętam widnieje na mojej liscie must-see. Mimo, że często bywam w Niemczech jakoś nie mogę o niego zahaczyć. Wyczytałam gdzieś, że zwiedzanie z przewodnikiem odbywa się jedynie w języku niemieckiem i to w określonej części zamku, co mnie trochę zraziło. Przepiękne zdjęcia! Pozdrawiam, K! 🙂

• nadrabiam zaległości <3 bo nie miałam komputerka ok 2 msc

przepiękne zdjęcia, jestem ciekawa dalszych relacji …. idę dalej czytać : )

• Witam, obecnie przebywam z rodziną w Bawarii. Wczoraj byliśmy zwiedzać zamek….niestety, bardzo nas rozczarował. Brama jest ciągle w remoncie i niestety pięknie to nie wygląda-psuje bardzo klimat. Sal do zwiedzania jest 6 lub 7 plus kuchnia. Nie ma szans, by mieć trochę czasu na obejrzenie ich, zapnijcie o chwili na koncentrację. Grupa goni grupę, przewodnicy wręcz cię popychają, żebyś opuścił salę. Jest jeszcze sala, w której można obejrzeć film o powstaniu zamku i zamkach, które powstać nie zdążyły – w sumie 13 minut oglądania. Ogrom turystów, ale to zrozumiałe i należy się na to przygotować. Zamek Neunschwanstein, to po prostu przemysł i nie ma nic wspólnego z bajecznym przeżyciem. Nie wart ceny za zwiedzanie, zdecydowanie wolę go oglądać z dolin bawarskich – wtedy jest ta bajka, o której wszyscy piszą. Na Marienbrücke kolejka taka, że dzień stania, to mało chyba 🙂 W pobliżu jest tyle pięknych miejsc, które warto zobaczyć, chociażby oddalony od zamku 17 km. most hightline179 (Austria) – piękne przeżycie. Nie mniej Bawaria, to cudne i malownicze miejsce na ziemi 🙂 Z pozdrowieniami Aleksandra.

• My w srodku nie bylismy, bo juz za pozno przyjechalismy, no i ta brama faktcznie psuje teraz wizerunek mocno. Zima nie bylo tak jakich tlumow, moze dlatego ze bylismy juz pod wieczor.

• My byliśmy tam 2 lata temu. Remont bramy głównej już wtedy trwał. Ale zamek i tak zrobił na mnie wrażenie. Zobaczenie to było spełnieniem dziecięcych marzeń. Jako małą dziewczynka układała puzzle że zdjęciem tego zamku. Wydawał mi się nie taki magiczny, bajkowy i odległy…