Up
Bawaria Niemcy-1

Po wycieczce na Zamek Neuschwanstein, przenocowaliśmy w niewielkim hoteliku w miejscowości Fussen i następnego dnia, jeszcze po ciemku wyruszyliśmy do Berchtesgaden. To był nasz kolejny punkt docelowy. Do pokonania mieliśmy jakieś 215 km, więc byłam pewna, że zajmie nam to nie więcej jak 2,5h. No i pewno by zajęło, gdyby nie fakt, że nawigacja poprowadziła nas przez wszystkie możliwe Bawarskie wioski. I na całe szczęście, bo takich widoków jak tam, jeszcze nigdy w życiu na oczy nie widziałam. To było coś mega niesamowitego. Zatrzymywaliśmy się dosłownie co kilka kilometrów. Na początku byłam trochę zła, ze tak wcześnie wyjechaliśmy, bo było jeszcze za ciemno na fotki, a widoki wyrywały normalnie z butów. Przyjeżdżając obok tego uroczego jeziorka, nie sposób było się nie zatrzymać. Mimo, że jeszcze półmrok, to widoki były jak z bajki:

Bawaria Niemcy-2

Bawaria Niemcy-3

Bawaria Niemcy-4

Kilkanaście minut później, trochę po godzinie 7:00 rano zaczynało wschodzić słonko i pomalowało całe niebo na pomarańczowo. Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłam tak szczęśliwa widząc wschód słońca. Może gdzieś ostatnio w Nowej Zelandii. Ale jak widzicie, wcale nie trzeba jechać aż na drugi koniec świata, żeby zobaczyć coś tak niesamowitego. Skakałam z jednej strony na drugą i nie mogłam przestać robić zdjęć.  Nawet siarczysty mróz mi w tym nie przeszkodził :)

Bawaria Niemcy-8

Bawaria Niemcy-23

Bawaria Niemcy-21

Bawaria Niemcy-24

Jedziemy dalej. Droga praktycznie całkiem pusta. Raz na jakiś czas mijamy jakiś samochód. I całe szczęście, bo głowy nam latały na prawo i lewo. Dobrze, że nie musiałam prowadzić, bo na bank skończyłoby się to jakimś problemem :) Słonko coraz wyżej, a widoki coraz bardziej magiczne. Tym razem zjechaliśmy troszkę z drogi, prowadzenie cudownym światłem i mocno oszronionymi drzewami. Ciekawa sytuacja, bo w jednym miejscu było bialusieńko a kawałek dalej po zimie nie było ani śladu.

Bawaria Niemcy-25

Bawaria Niemcy-33

Bawaria Niemcy-34

Bawaria Niemcy-35

To była dla mnie naprawdę mega niespodzianka. Bo cały tydzień przed wyjazdem sprawdzałam pogodę i nigdzie nawet przez 5 sekund nie zapowiadali, ani śniegu, ani nawet mrozu. Dlatego byłam pewna, że zimy tym razem nie zobaczymy. A tu taka niespodzianka :) Fakt, że to nie śnieg, tylko bardziej szron, ale co tam, jest mega :) Robimy ostatnie fotki i jedziemy dalej, bo w takim tempie nie dojedziemy do kolejnego punktu nawet na wieczór :) ale tak w duchu sobie myślałam, że szkoda, ze nie mamy tutaj jakiegoś noclegu i że nie możemy zostać na dłużej…

Bawaria Niemcy-36

Bawaria Niemcy-49

Bawaria Niemcy-50

Bawaria Niemcy-51

Jechaliśmy dalej przez różne małe wioski. Na szczęście w pewnym momencie wyjechaliśmy na jakąś autostradę i dobrze, bo bysmy w tym tempie w życiu nie dojechali :) I tak z 2,5h zrobiło się prawie 5h. Ale zdecydowanie warto było pojechać tą drogą. Nie jestem w stanie podać wam dokładnie ani nazw miejscowość, ani konkretnych punktów w których się zatrzymywaliśmy. Natomiast jeśli będziecie gdzieś w pobliżu, to koniecznie jedźcie drogą 472. Nie wiem jak tam jest latem, ale przypuszczam, że równie pięknie :)

Bawaria Niemcy-52

Bawaria Niemcy-63

ABOUT THE AUTHOR

Maryla

Fotografka, podróżniczka, miłośniczka pięknych wnętrz oraz dobrego i zdrowego jedzenia. Kilka lat temu rzuciła nudną pracę bankowca, aby robić to co kocha w życiu najbardziej. Uwielbia zmiany, to one nadają jej życiu sens. Lubi otaczać się pięknymi przedmiotami oraz inspirującymi ludźmi. Nie traci czasu dla tych, którzy nie mają czasu dla niej i żyje tak, jakby jutra miało nie być.