Sidemen– co robić i zobaczyć, polecane atrakcje

Sidemen– co robić i zobaczyć, polecane atrakcje. Każdy ma w życiu jakieś marzenie, listę miejsc do których chciały kiedyś dotrzeć. Jakieś trzy lata temu, wpadła mi w ręce lista najpiękniejszych miejsc noclegowych na Bali. Faktycznie wszystkie bez wyjątku były obłędne, ale jedna z nich zwróciła moją szczególną uwagę. Nawet niem czy sama villa w sobie, czy po prostu widok, który rozpościerał się z tarasu – widok na wulkan Agung. Dlatego pierwszą rzeczą jaką zrobiłam zaraz po kupieniu biletów na Bali, była rezerwacją owej willi. Niestety tuż przed naszym wyjazdem wulkan Agung przebudził się z zimowego snu, a tym samym szansa, że dotrzemy do naszej Villi Sideman, malała z dnia na dzień, tym bardziej, że villa była położona w rejonie zagrożonym.

Sidemen – prawdziwe Bali

Już na samą myśl o tym miałam dreszcze, ale przed Marcelem cały czas utrzymywałam, ze nasza villa absolutnie nie leży w strefie zagrożenia, bo o ile ja dopuszczam do siebie różnego rodzaju ryzyko, tak on absolutnie nie dopuszcza żadnego 🙂 Pewno gdyby była możliwość anulacji, to z wielkim bólem serca nacisnęłabym guziczek anuluj, ale ponieważ takiej opcji nie było, nie pozostało nam nic innego jak czekać na rozwój wydarzeń. Kiedy już przylecieliśmy na Bali, a Agung miał wybuchać lada dzień, nasz kierowca lekko się przeraził kiedy usłyszał, że planujemy tam pojechać. Ale cóż, mimo wszystko postanowiliśmy zaryzykować. Villa Sidemen-1Villa Sidemen-3Villa Sidemen-4Villa Sidemen-5Villa Sidemen-6

Villa Sideman – czyli gdzie nocować w Sideman?

Do villi dotarliśmy bez problemu, choć przejeżdżaliśmy przez żółtą na nawet czerwoną strefę zagrożenia, policyjnych patroli nie brakowało, drogi i wsie w tej strefie były całkowicie opuszczone. Wyglądało to bardzo smutno i przygnębiająco, ale cały czas wierzyliśmy, że Agung w końcu ucichnie i nie przyniesie żadnych szkód. Nie ukrywam, że dreszczyk emocji był. Kiedy dotarliśmy do naszej villi, czekała nas nas obsługa, przepiękny pokój z ogromnym łóżkiem, łazienka z okrągłym jacuzzi i basen z najpiękniejszym widokiem jaki w życiu widziałam. To miejsce w rzeczywistości wyglądało jeszcze piękniej niż na zdjęciach. W willi Sideman spędziliśmy dwie noce. Była to nasza baza wypadowa do świątyń na wschodzie wyspy. Tutaj możecie ją zarezerwować na booking: Villa Sidemen Villa Sidemen-15Villa Sidemen-11Villa Sidemen-16Villa Sidemen-17Co zobaczyc w Sidemen-1-3Villa Sidemen-19

Sidemen – co robić i zobaczyć, polecane atrakcje

Sidemen to jedno z tych miejsc na Bali, które trzeba koniecznie odwiedzić. To taka typowa balijska wieś. Całe mnóstwo tarasów ryżowych, lasów palmiastych, plantacji kawy i cacao. Jeśli macie do dyspozycji samochód, to koniecznie trzeba się udać na wschód aby zobaczyć dwie najpiękniejsze na Bali Świątynie. Puta Lempuyang i Pura Tirta Gangga. Więcej o tych świątyniach napiszę wam poniżej. Całkiem niedaleko od Sidemen jest też niewielka wioska rybacka Amed. My tam akurat nie byliśmy, bo już nam nie wystarczyło czasu, ale jeśli będziecie w pobliżu to warto zajrzeć. Jeśli będziecie mieć słoneczną pogodę, to można też podjechać na plażę Blue Lagoon. Stosunkowo niedaleko jest jeszcze jedno fajne ukryte miejsce, nazywa się Tukad Cepung Waterfall. Co zobaczyc w Sidemen-1Co zobaczyc w Sidemen-2Co zobaczyc w Sidemen-3Villa Sidemen-10Co zobaczyc w Sidemen-18

Pura Lempuyang

Prawdopodobnie najwyżej położona świątynia na Bali, a co za tym idzie, rozpościera się z niej najpiękniejszy widok. Widok na Wulkan Agung. Oczywiście musimy mieć jeszcze na tyle szczęścia, żeby Agunga nie zasłaniały chmury, tak jak w dniu w którym my się wybraliśmy. Ale nawet bez Agunga było magicznie. Droga do świątyni jest bardzo stroma, wąska i kręta. Najlepiej dostać się tutaj samochodem lub skuterem, jeśli mieszkacie gdzieś na wschodzie wyspy. Opłata jest w formie datku, obowiązuje też sarong. Można jeszcze wejść do kolejnej świątyni, dużo wyżej, trzeba tylko przejść tysiąc schodów, ale podobno widoki z góry są gorsze i nic tam ciekawego nie ma więc sobie darowaliśmy i zostaliśmy w pierwszej świątyni. W drodze powrotnej przechodziliśmy obok wioski/zabudowań gdzie grupa kobiet przygotowywała dekoracje na uroczystości. Około dwudziestu kobiet w różnym wieku, siedziało i lepiło przeróżne kolorowe ozdoby, większości z cukru. I tak sobie siedzą te kobietki od rana do wieczora i się bawią 🙂 żyć nie umierać 🙂 Najpiekniejsze swiatynie Bali Lempuyang-14Najpiekniejsze swiatynie Bali Lempuyang-13Najpiekniejsze swiatynie Bali Lempuyang-11Najpiekniejsze swiatynie Bali Lempuyang-1Najpiekniejsze swiatynie Bali Lempuyang-9Najpiekniejsze swiatynie Bali Lempuyang-4Najpiekniejsze swiatynie Bali Lempuyang-5Najpiekniejsze swiatynie Bali Lempuyang-2Najpiekniejsze swiatynie Bali Lempuyang-7Najpiekniejsze swiatynie Bali Lempuyang-8Najpiekniejsze swiatynie Bali Lempuyang-17

Pura Tira Gangga

Ta przepiękna świątynia znajduje się na wschodzie wyspy. Można ją zrobić w jednym dniu razem z Pura Lempuyang. Zdecydowanie najpiękniejsze są tutaj ogrody. Nie ma drugiej takiej świątyni na Bali, ani nawet podobnej. Podczas naszego pobytu byliśmy tam praktycznie sami. Ale to zapewne przez niespokojnego Agunga przez którego wiele osób w ogóle nie zapuszczało się na wschód wyspy. Raczej nie jechałabym z nastawieniem, że zobaczycie takie pustki. Bilet wstępu 20 000IDR i o dziwo sarong nie był wymagany. Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-5Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-7Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-8Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-9Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-11Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-12Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-18Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-20Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-21Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-22Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-23Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-26Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-24Najpiekniejsze swiatynie Bali Tira Ganga-15

Targ lokalny w Sidemen

Drugiego dnia, wczesnym rankiem, jeszcze przed śniadaniem pojechaliśmy na lokalny targ, który jest czynny tylko do 9:00 rano. Myślałam, że zaopatrzymy się tam w jakieś pyszne balijskie przyprawy, ale niestety poza świeżym chili nic takiego nie znaleźliśmy. Nie mniej jednak targ bardzo fajny. Dużo warzyw, owoców, jest też mięso i ryby i kurki. Pięknie, kolorowo, tradycyjnie, bazarowo. Ja uwielbiam takie klimaty. Co zobaczyc w Sidemen-5Co zobaczyc w Sidemen-7Co zobaczyc w Sidemen-6Co zobaczyc w Sidemen-8Co zobaczyc w Sidemen-9Co zobaczyc w Sidemen-11Co zobaczyc w Sidemen-10Co zobaczyc w Sidemen-12Co zobaczyc w Sidemen-13Co zobaczyc w Sidemen-14Co zobaczyc w Sidemen-15Co zobaczyc w Sidemen-16Co zobaczyc w Sidemen-19

Zobacz nasz film z Bali!

To jedno z tych miejsc na świecie, do którego można wracać bez końca. Kocham zapach tego miejsca, relaksującą muzykę, bogatą w smaki kuchnię, oraz życzliwy uśmiech balijczyków. Sidemen – co robić i zobaczyć, polecane atrakcje.

Spodobał ci się artykuł: Sidemen – co robić i zobaczyć, polecane atrakcje?

Bali jest na twojej liście do odwiedzenia? Tutaj znajdziesz inne posty z tego niesamowitego miejsca na ziemi. Najlepiej jeśli zaczniesz czytać od Planu Podróży. A jeśli podobał Ci się tekst, to dołącz do uzależnionych od podróży na Facebooku.Tam relacje na żywo, podróżnicze dyskusje i wiele innych. Zapraszam!